Durexin historia

Durexilla on ollut vaiheikas historia viimeisten 80 vuoden aikana. Tutustu yhtiön vaiheisiin vuodesta 1915 tähän päivään.

1915

Yhtiö perustetaan

L.A. Jackson perustaa The London Rubber Companyn, joka myy tuontikondomeja ja parturivälineitä.

1929

The London Rubber Company (LRC) rekisteröi Durex-tuotemerkin.

1950

Durex lanseeraa ensimmäisen liukastetun kondominsa.

1953

Durex kehittää ensimmäisenä valmistajana elektronisen testauksen.

1960

Durex lanseeraa ensimmäisen anatomisesti muotoillun kondomin.

1970

Durex on monessa maassa ensimmäinen mainostettu kondomimerkki.

1990

Durex on ensimmäinen kondomi, joka omaksuu maailmanlaajuisen laatusinetin standardikseen.

1993

Salt-N-Pepa julkaisee uuden version vuoden 1991 hitistään Let's Talk About Sex parantaakseen aids-tietoutta.

1995

Durex lanseeraa valikoiman erivärisiä ja -makuisia kondomeja.

1996

Durex on ensimmäinen kondomimerkki, jolla on internet-kotisivu. Nykyään Durexilla on yhteensä 42 eri sivustoa maissa, joissa Durexia markkinoidaan.

1997

Durex lanseeraa lateksittoman kondomin. Avanti-tuoteperhe on valmistettu uudenlaisesta allergisoimattomasta materiaalista – synteettisestä polyuretaanista – joka on Durexin kehittämä, luonnonlateksia joustavampi materiaali.

Durex toteuttaa ensimmäisenä kondomiyrityksenä maailmanlaajuisen kyselytutkimuksen.

2001

Durex lanseeraa Pleasuremaxin. Se on molemmille osapuolille nautintoa tuottava juomu- ja nystypintainen kondomi. Durex on ensimmäinen kondomimerkki, joka kehittää molempien osapuolten nautinnon maksimoivan kondomin.

2002

Durex tukee Brasiliassa uraauurtavaa Program H -nimistä yhteiskunnallista kampanjaa, jonka tarkoituksena on edistää sukupuolten tasa-arvoa. Intiassa toteutetaan samankaltaisia projekteja.

2003

Durex lanseeraa jännittävän ja uudenlaisen Play® -liukuvoidevalikoiman.

2005

Durex Network aloittaa Face of Global Sex -raporttien julkaisemisen. Niiden tavoitteena on kartoittaa ihmisten seksuaalista käyttäytymistä ja ne tuotetaan ensisijaisesti tutkijoiden sekä virkamiesten ja poliitikkojen tarpeisiin.

2008

Durex pyytää 16–24-vuotiaita nuoria suunnittelemaan turvaseksiä mainostavan julisteen nuorten turvaseksiä edistävässä kampanjassaan. Ainutlaatuinen juliste on nuorten nuorille suunnittelema.

2009

Durex täyttää 80 vuotta!

2010

Durex tukee YK:n väestörahaston Condomize!-hanketta kansainvälisessä aids-konferenssissa Wienissä lahjoittamalla sen käyttöön 220 000 kondomia.